Friday, July 13, 2007

Artist's book#2_You are not here



我在念書時為了廣告學做了一張228事件的海報,那個老師跟我說技法要加強,海報上要有宣傳單位,害我一直覺得我沒有畫畫天分,那個228事件的謎和我對自己能力的迷就這樣跟著我,在光華商場繼續找到<影響>,<人間>,<自由中國>,放棄設計決定念社會學,這些年工作經驗,我學會廣告概念和技法表現, 228事件跟著那些停刊的雜誌走遠了. 有時會從選舉中看到,這事件不斷被提起, 我在這個遙遠的國度做著年輕時未能完成的, 當我對著外國人說著台灣的歷史,台灣人的堅強,很想跟那些不斷碰觸結痂傷口的人說,我只有這麼一個小小的島,島上有我最想念的臭豆腐和我爸煮的菜, 請幫我一起守護這個小小的家,如同那些過去為理想或莫名犧牲的人們一般靜靜地守護


The 228 Incident was an uprising in Taiwan that began on February 28, 1947 and was suppressed by the Kuomintang (KMT) government, resulting in between ten thousand to twenty thousand civilians killed. This event is now commemorated in Taiwan as Peace Memorial Day. In the aftermath of the 228 Incident, martial law was declared in 1948. This work is about a silent history of Taiwan, a small island, bearing such hardship during the "White Terror" period.

Title: You are not here
Year completed: 2006
Dimensions: 14.5 x 13.25 inches
Media: board, sedimentary stones, photos

No comments: